Opis programa
Osim učenja koraka, na satima plesnih radionica provode se jednostavni dječji plesovi usmjereni razvoju koordinacije i ritma, pjevanje dječjih pjesama popraćenih pokretom, različite ritmičke igre te aktivnosti za poticanje slobodnog izražavanja djece kroz ples i muziku.
Svaki plesni sat započinje uvodno-pripremnim dijelom gdje se provode jednostavni oblici kretanja – hodanja, trčanja i skakanja na različite načine, elementarne igre te opće pripremne vježbe s ciljem istezanja i jačanja mišića. U glavnom dijelu sata djeca uče, pačiji ples, osnove dengleskog valcera, makarene, merengea, disko koreografije. Korake vježbaju individualno i u parovima, te se upoznaju s karakteristikama svakog pojedinog plesa.
Zašto upisati dijete na ples?
Djeca u toj dobi vrlo brzo uče nova motorička gibanja, imaju dobru relativnu snagu, gipkost, hrabri su i odvažni, te imaju spontanu potrebu plesnog izražavanja i spremni su za nove motoričke izazove, vole igru i nadmetanje. Ples je za djecu najprirodnije sredstvo izraza jer slobodno i nesputano ritmičko kretanje pruža radost i zadovoljstvo, istraživanje u pokretu razvija kreativnost, a ponavljanje vještinu i sklad pokreta. Osim što je umjetnost, ples pomaže i u razvoju matematičkih vještina. Satovi plesa obično osim samog plesa uključuju i osnovno brojanje, matematičke oblike, određivanje smjera i pozicija, ali i mjerenja.
Plesno-ritmički odgoj djeluje odgojno na cjelokupni razvoj, uravnoteženost i osobnost djeteta jer razvija razvija motoriku tijela, osvješćujući doživljaje koje izaziva tijelo u pokretu, potiče stvaralački pristup pokretu i plesu te kreativno izražavanje i komunikaciju putem plesnog pokreta, razvija smisao za estetiku pokreta, razvija koncentraciju, opservaciju i pamćenje, zatim samodisciplinu i usredotočenost, potiče djecu na međusobno uvažavanje i saradnju pokretom. Ples je dio umjetnosti. Djeca će imati priliku istražiti svoju kreativnost, ali i naučiti koncepte muzike i ritma. Učestvovanje u plesnim predstavama (bilo samo u studiju ili na “pravim” nastupima) djeci daje samopouzdanje i vjeru u sebe da mogu nešto postići. Na satovima plesa naučiti će značenje pojma “timski rad” u poprilično ranoj životnoj dobi, ali i kako ispravno komunicirati s djecom svojih godina, kao i saslušati ostale. Stoga sadržaji plesno-ritmičkog odgoja potiču razvoj svih inteligencija, a metodički postupci razvijaju kreativnost, kritičko mišljenje i prosocijalno ponašanje.